Voorbereidingen selfdrive Botswana en Namibie zomer 2020

9 november 2019 - Druten, Nederland

Hier zal ik de voorbereidingen van onze reis beschrijven. Wat, hoe, wanneer en waarom.

• De auto

In september 2019 hebben we de al auto gereserveerd, een 4x4 Toyota Landcruiser 4.2L met een volledige camping uitrusting. Dit betekent twee tenten op het dak en allerlei spullen waarmee je kunt kamperen. Iedere tent biedt ruimte aan twee personen, we kunnen dus niet met z'n drieën in één tent. Dat is op zich wel jammer want als er ‘s nachts dieren rond de auto lopen is het prettig als je bij elkaar in een tent zit.

Cruiser02

De auto heb ik via internet gereserveerd bij Kavakangocarhire in Windhoek Namibië. De organisatie biedt een transfer aan. Als het goed is staan ze ons dus op te wachten als we landen en ze brengen ons, nadat we de auto weer hebben ingeleverd, weer naar het vliegveld. Ze hebben meerdere modellen waar je uit kunt kiezen. De Hilux zijn goedkopere modellen maar hebben dan ook een lichtere motor en minder grondspeling. Uit de verhalen die ik tot nu toe gelezen heb is het prettiger om in Botswana wat meer grondspeling te hebben. Dat heeft uiteraard te maken met de conditie van de wegen.